Helaas constateren wij dat het aantal patiënten dat niet verschijnt op een gemaakte afspraak bij huisarts, verpleegkundig specialist, praktijkondersteuner of praktijkassistente de laatste jaren zeer sterk is toegenomen. Wij hanteren op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV), een no-show tarief.
Waarom een no-show tarief?
Het kan voorkomen dat u onverwacht verhinderd bent en dus niet uw spreekuur-afspraak na kunt komen. Als u de afspraak tijdig (uiterlijk 24 uur van tevoren) afzegt, kunnen wij op die tijd een andere patiënt inplannen. Wij willen de wachttijd voor een afspraak namelijk zo kort mogelijk houden, immers u wilt ook met uw medische klacht zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door op tijd uw afspraak telefonisch of per e-mail af te zeggen. Als u uw afspraak heeft gemaakt via de patientenomgeving in de webagenda, dan kunt u dit online wijzigen in uw eigen portaal.
Kunt u niet op uw afspraak komen?
Meldt dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren (maandag t/m vrijdag) telefonisch (078-2048888) of per e-mail (info@stroomhuisartsenzorg.nl) bij de assistente of via het afsprakenoverzicht in uw eigen patiëntenomgeving.
De afspraak wordt uit onze agenda verwijderd, wij kunnen een andere patiënt helpen en u kunt direct een nieuwe afspraak bij ons maken. Er wordt dan natuurlijk geen no-show tarief berekend.
No-show tarief:
15 euro voor een enkel consult, 30 euro voor een dubbel consult.
Let op: de no-show factuur wordt niet door de zorgverzekeraar vergoed.